• Quick Access
  • Announcements
  • -

    2022 yılı için makale kabulü yaşadığımız yoğunluktan dolayı durdurulmuştur.


  • Counter
  • Online Visitors : 92
    Today Total : 1
    Grand Total : 519532

Summary


Thomas Bernhard’ın ‘‘Neden’’ ve ‘‘Mahzen’’ Adlı Eserlerinde Müzik Motifi
Müzik kavramı, modern dünya toplumunda geniş kitlelere hitap eden ve birçok disiplinle etkileşim hâlinde olan bir sanat dalıdır. Bu disiplinler arasında edebiyat bilimiyle de etkileşim içinde olduğu söylenebilir. Bu çalışmada, Alman Edebiyatı’nın önemli yazarlarından biri olan Thomas Bernhard’ın otobiyografik nitelik taşıyan Neden ve Mahzen adlı iki eserinde müzik motifi incelenmiştir. Melankolik bir kaleme sahip olan Bernhard’ın bu iki eserinde müzik kavramı nasıl ele alınmış ve nasıl edebî bir motif hâline gelmiştir? Bu çalışma, bu gibi sorulara yanıt bulma amacıyla yürütülmüştür. Edebiyat bilimi ve müzik sanatının nasıl etkileşim içinde olduğunun bu iki eser aracılığıyla incelenmesi, çalışmamızın amacını oluşturur. Bu amaç doğrultusunda da, yazarın otobiyografik nitelik taşıyan Neden ve Mahzen adlı yapıtları esas alınmıştır.

Keywords
Thomas Bernhard, Otobiyografik Beşleme, Yalnızlık, Soyutlanmışlık, Müzik.

Adres :Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Müdürlüğü 25240 Erzurum
Telefon :+90 442 231 13 66 /+90 442 231 11 19 Faks :
Eposta :turkiyat@atauni.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri